Klachtenregeling, Geschilleninstantie en Verzekering
Als erkend CAT-therapeut (licentienummer: 143802025-02-26) voldoe ik aan de eisen van de Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg (Wkkgz). Binnen mijn praktijk staat kwaliteit en cliëntveiligheid voorop. Ik neem elke vorm van onvrede serieus en streef naar een open en zorgvuldige communicatie.
Klachtenprocedure
Wanneer je als cliënt niet tevreden bent over de behandeling of de manier waarop je bent bejegend, hoor ik dat graag. In eerste instantie probeer ik samen met jou tot een oplossing te komen. Lukt dat niet, dan kun je gebruikmaken van de formele klachtenregeling.
Ik ben aangesloten bij de GAT – Geschilleninstantie Alternatieve Therapeuten – die voorziet in een onafhankelijke klachtenfunctionaris en een erkende geschillencommissie. Deze instanties zorgen voor een zorgvuldige, objectieve en laagdrempelige behandeling van klachten, zoals voorgeschreven in de Wkkgz.
Onafhankelijke klachtenfunctionaris
Een onafhankelijke klachtenfunctionaris van GAT helpt je kosteloos bij het indienen en verwoorden van een klacht. Het doel is altijd om tot een oplossing te komen waar beide partijen zich in kunnen vinden.
Geschilleninstantie
Als een klacht niet naar tevredenheid wordt opgelost, kan deze worden voorgelegd aan de erkende geschillencommissie van GAT. Deze commissie doet een bindende uitspraak.
Verzekering
Ik ben tevens verzekerd via de BAT (Beroeps- en Bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering Therapeuten). Deze verzekering dekt eventuele schadeclaims die voortvloeien uit mijn werkzaamheden, conform de eisen van CAT en Wkkgz.
Meer informatie over de klachtenprocedure en geschillencommissie van GAT is te vinden op: www.gatgeschillen.nl